Całodobowa dostępność. Konsultacja nawet w 15 minut.

REGULAMIN ORGANIZACYJNY

PODMIOTU LECZNICZEGO

FUTUREMED CENTRUM MEDYCZNE ONLINE

www.receptanacito.pl

Warszawa, październik 2025 rok

Niniejszy regulamin określa sposoby i warunki udzielania świadczeń
zdrowotnych przez Futuremed Centrum Medyczne Online
podmiot wykonujący działalność leczniczą w myśl przepisów ustawy z dnia
z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej.

Spis treści

  1. Oznaczenie podmiotu leczniczego
  2. Podstawy prawne działania Podmiotu Leczniczego
  3. Zakres Regulaminu Organizacyjnego
  4. Słownik pojęć
  5. Cele i zadania Podmiotu Leczniczego
  6. Struktura organizacyjna Podmiotu Leczniczego
  7. Rodzaj działalności leczniczej, zakres udzielanych świadczeń
    zdrowotnych przez Podmiot Leczniczy
  8. Miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych
  9. Organizacja i zadania poszczególnych jednostek i komórek
    organizacyjnych oraz sposób kierowania podmiotem leczniczym
  10. Sposób kierowania Podmiotem Leczniczym
  11. Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych – ogólne
    informacje
  12. Przebieg procesu udzielania Świadczeń zdrowotnych – Świadczenia
    za pośrednictwem Środków porozumiewania na odległość
  13. Zdalne wystawienie e-Recept
  14. Pobieranie opłat za świadczenia zdrowotne i wysokość opłat
  15. Warunki współpracy z innymi podmiotami wykonującymi działalność
    leczniczą
  16. Pobieranie opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej
  17. Reklamacje
  18. Postanowienia końcowe

I. Oznaczenie podmiotu
leczniczego

  1. Niniejszy Regulamin Organizacyjny został ustanowiony dla podmiotu
    leczniczego działającego pod firmą: Futuremed sp. z o. o. z
    siedzibą w Warszawie
    , Al. „Solidarności” 117, lok. 207, 00 –
    140 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców – Krajowego Rejestru
    Sądowego pod numerem KRS: 0001086342, NIP: 5252991458, REGON: 527690979,
    adres e-mail: kontakt@receptanacito.pl, nr telefonu: 455400618. zwanym dalej również „Futuremed Centrum Medyczne
    Online
    ” lub „Podmiotem Leczniczym„.
  1. Podmiot leczniczy jest przedsiębiorcą w rozumieniu przepisów
    ustawy z dnia 6 marca 2018 roku Prawo przedsiębiorców.
  2. Pomiot leczniczy jest wpisany do Rejestru Podmiotów Wykonujących
    Działalność Leczniczą prowadzonego przez Wojewodę
    Mazowieckiego.
  3. Podmiot leczniczy posiada zakład leczniczy – Futuremed
    Centrum Medyczne Online
    .

II. Podstawy
prawne działania Podmiotu Leczniczego

Futuremed Centrum Medyczne Online działa na podstawie:

  1. powszechnie obowiązujących przepisów prawa w tym w
    szczególności:

    1. ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej –
      zwana dalej „ustawą o działalności
      leczniczej”
      ;
    2. ustawy z dnia 5 grudnia 1996 roku o zawodach lekarza i lekarz
      dentysty;
    3. ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 roku o świadczeniach opieki
      zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych;
    4. ustawy z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i
      Rzeczniku Praw Pacjenta, zwanej dalej „ustawą o prawach pacjenta
      i Rzeczniku Praw Pacjenta
      ”;
    5. ustawy z dnia 15 września 2000 roku Kodeks spółek
      handlowych;
    6. rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6 kwietnia 2020 roku, w
      sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu
      jej przetwarzania, zwanego dalej „Rozporządzeniem w sprawie
      dokumentacji medycznej
      ”;
  1. wpisu do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą
    prowadzonego przez Wojewodę Dolnośląskiego;
  2. niniejszego Regulaminu Organizacyjnego (dalej zwanego
    Regulaminem Organizacyjnym”).

III. Zakres Regulaminu
Organizacyjnego

  1. Regulamin Organizacyjny stanowi realizację obowiązku wynikającego
    z art. 24 ustawy o działalności leczniczej.
  2. Regulamin Organizacyjny określa w szczególności:
    1. nazwę Podmiotu Leczniczego,
    2. cele i zadania Podmiotu Leczniczego,
    3. strukturę organizacyjną zakładu leczniczego,
    4. rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych Świadczeń
      zdrowotnych przez Podmiot Leczniczy,
    5. miejsce udzielania Świadczeń zdrowotnych,
    6. organizację i przebieg procesu udzielania Świadczeń zdrowotnych,
      z zapewnieniem właściwej dostępności i jakości tych świadczeń,
    7. zasady pobierania i wysokość opłat za Świadczenia
      zdrowotne,
    8. organizację i zadania poszczególnych jednostek i komórek
      organizacyjnych oraz warunki współdziałania tych jednostek lub komórek
      dla zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania Podmiotu
      Leczniczego,
    9. sposób kierowania Podmiotem Leczniczym,
    10. warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi
      działalność leczniczą,
    11. zasady pobierania i wysokość opłat za udostępnienie dokumentacji
      medycznej,
    12. organizację procesu udzielania odpłatnych Świadczeń
      zdrowotnych,
    13. wysokość opłat za Świadczenia zdrowotne,

IV. Słownik pojęć

  1. Użyte w Regulaminie Organizacyjnym definicje oznaczają:
  1. Świadczenie zdrowotne – działanie służące
    zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu lub poprawie zdrowia oraz inne
    działania medyczne wynikające z procesu leczenia lub odrębnych przepisów
    prawa regulujących zasady wykonywania tych działań, realizowane w trybie
    ambulatoryjnym;
  2. Osoba wykonująca zawód medyczny – osoba
    uprawniona na podstawie odrębnych przepisów do udzielania świadczeń
    zdrowotnych oraz osoba legitymująca się nabyciem fachowych kwalifikacji
    do udzielania świadczeń zdrowotnych w określonym zakresie lub w
    określonej dziedzinie medycyny;
  3. Lekarz – osoba wykonująca zawód medyczny
    posiadająca potwierdzone odpowiednimi dokumentami prawo do wykonywania
    zawodu lekarza w rozumieniu ustawy z dnia 5 grudnia 1996 roku o zawodach
    lekarza i lekarza dentysty oraz posiadająca specjalizację w zakresie
    stanowiącym przedmiot działalności Podmiotu Leczniczego, udzielająca
    świadczeń zdrowotnych – stacjonarnie albo za pośrednictwem
    systemów teleinformatycznych lub systemów łączności w rozumieniu
    art. 3 ust. 1 i 2a ustawy o działalności leczniczej;
  4. Pacjent – osoba zwracająca się o udzielenie
    świadczeń zdrowotnych lub korzystająca ze świadczeń zdrowotnych
    udzielanych przez podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych lub osobę
    wykonującą zawód medyczny, zgodnie z ustawą o prawach pacjenta i
    Rzeczniku Praw Pacjenta;
  5. Promocja zdrowia – działania umożliwiające
    poszczególnym osobom i społeczności zwiększenie kontroli nad czynnikami
    warunkującymi stan zdrowia i przez to jego poprawę, promowanie zdrowego
    stylu życia oraz środowiskowych i indywidualnych czynników sprzyjających
    zdrowiu, zgodnie z ustawą o działalności leczniczej;
  6. Środki porozumiewania na odległość – systemy
    teleinformatyczne lub systemy łączności w rozumieniu art. 3 ust. 1
    i 2a ustawy o działalności leczniczej;
  7. Regulamin Świadczenia Usług Drogą Elektroniczną
    – obowiązujący w Podmiocie Leczniczym regulamin świadczenia usług drogą
    elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o
    świadczeniu usług drogą elektroniczną, dostępny na stronie
    www.receptanacito.pl.
  8. Strona internetowa Podmiotu Leczniczego – strona
    internetowa prowadzona pod adresem
    www.receptanacito.pl.
  9. E – Recepta – recepta
    wystawiana i podpisywana w systemie elektronicznym przez Lekarza lub
    inną osobę do tego uprawnioną, zgodnie z obowiązującymi
    przepisami.
  10. E – Zwolnienie – zwolnienie wydane w postaci
    elektronicznej na zasadach określonych w obowiązujących
    przepisach.
  1. Definicje w liczbie pojedynczej mają takie samo znaczenie w
    przypadku ich użycia w liczbie mnogiej, o ile co innego nie wynika z
    kontekstu.

V. Cele i zadania
Podmiotu Leczniczego

  1. Celem Podmiotu Leczniczego jest podejmowanie działań na
    rzecz ochrony i poprawy zdrowia ludności, poprzez organizowanie i
    prowadzenie działalności leczniczej i profilaktycznej, stałe podnoszenie
    poziomu wykonywanych Świadczeń oraz propagowanie zachowań
    prozdrowotnych.
  2. Celem Podmiotu Leczniczego jest organizowanie i udzielanie
    ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych na odległość, tj. za pośrednictwem
    systemów teleinformatycznych lub systemów łączności w rozumieniu art. 3
    ust. 1 i 2a ustawy o działalności leczniczej.
  3. Podmiot Leczniczy udziela Świadczeń zdrowotnych:
  1. odpłatnie,
  2. nieodpłatnie – zgodnie z obowiązującymi przepisami, w razie
    konieczności udzielenia świadczenia zdrowotnego osobie, która potrzebuje
    natychmiastowego udzielenia takiego świadczenia ze względu na zagrożenie
    zdrowia lub życia.
  1. Do zadań Podmiotu Leczniczego należy:
  1. udzielanie indywidualnych porad i konsultacji za
    pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności w
    rozumieniu art. 3 ust. 1 i 2a ustawy o działalności leczniczej w
    zakresie dziedzin medycznych wskazanych w pkt VII Regulaminu
    Organizacyjnego przez Lekarzy współpracujących z Podmiotem
    Leczniczym, w tym wystawienia e – recept,
  2. orzekanie i opiniowanie o stanie zdrowia, w tym o czasowej
    niezdolności do pracy za pośrednictwem systemów
    teleinformatycznych lub systemów łączności w rozumieniu art. 3 ust. 1 i
    2a ustawy o działalności leczniczej;
  3. zapewnienie wysokiej jakości wykonywanych Świadczeń zdrowotnych z
    wykorzystaniem nowoczesnych, efektywnych i uznanych metod
    leczniczych;
  4. stałe i systematyczne podnoszenie wiedzy i umiejętności
    zawodowych, przestrzeganie etyki zawodowej;
  5. współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność
    leczniczą;
  6. Promocja zdrowia.

VI. Struktura
organizacyjna Podmiotu Leczniczego

  1. Podmiot Leczniczy posiada zakład leczniczy pod nazwą
    Futuremed Centrum Medyczne Online, Al. „Solidarności”
    117, lok. 207, 00 – 140 Warszawa.
  2. W zakładzie leczniczym działa jednostka organizacyjna: Futuremed
    Centrum Medyczne Online.
  3. W jednostce organizacyjnej działają komórki
    organizacyjne:
  1. Poradnia Chorób Wewnętrznych
    (Telemedycyna),
  2. Poradnia Zdrowia Psychicznego
    (Telemedycyna).
  1. W Podmiocie Leczniczym funkcjonują następujące
    stanowiska:
  1. kierownictwo,
  2. lekarze,
  3. personel administracyjny.

VII. Rodzaj
działalności leczniczej, zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych przez
Podmiot Leczniczy

  1. Podmiot Leczniczy prowadzi działalność leczniczą polegającą na
    udzielaniu ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych na odległość, tj.
    za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności w
    rozumieniu art. 3 ust. 1 i 2a ustawy o działalności
    leczniczej.
  2. Podmiot Leczniczy udziela Świadczeń zdrowotnych polegających
    na:
    1. zapewnianiu ambulatoryjnej, specjalistycznej opieki zdrowotnej
      na odległość, tj. za pośrednictwem systemów teleinformatycznych
      lub systemów łączności w rozumieniu art. 3 ust. 1 i 2a ustawy o
      działalności leczniczej w dziedzinie:
      1. chorób wewnętrznych (kod resortowy dziedziny
        medycyny – 07),
      2. zdrowia psychicznego (kod resortowy dziedziny
        medycyny – 30)
    2. udzielaniu indywidualnych konsultacji lekarskich w dziedzinie
      chorób wewnętrznych oraz zdrowia psychicznego za pośrednictwem
      systemów teleinformatycznych lub systemów łączności w rozumieniu art. 3
      ust. 1 i 2a ustawy o działalności leczniczej,
    3. wykonywaniu badań lekarskich na odległość przy wykorzystaniu
      systemów teleinformatycznych lub systemów łączności w rozumieniu
      art. 3 ust. 1 i 2a ustawy o działalności leczniczej,
    4. wydawaniu opinii lekarskich za pośrednictwem systemów
      teleinformatycznych lub systemów łączności w rozumieniu art. 3 ust. 1 i
      2a ustawy o działalności leczniczej.
  3. Szczegółowy zakres udzielanych Świadczeń zdrowotnych jest
    dostępny na stronie internetowej Podmiotu Leczniczego. Informacje o
    zakresie udzielanych Świadczeń zdrowotnych mogą znajdować się ponadto na
    stronach internetowych podmiotów partnerskich, współpracujących z
    Podmiotem Leczniczym, poprzez udostępnianie funkcjonalności swoich
    serwisów internetowych w celu rejestracji i/lub zawierania umów o
    Świadczenie zdrowotne realizowane przez Podmiot Leczniczy (dalej jako
    Podmioty partnerskie”).
  4. Futuremed Centrum Medyczne Online nie udziela ambulatoryjnych
    Świadczeń zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych.
  5. Futuremed Centrum Medyczne Online nie może odmówić udzielenia
    świadczenia zdrowotnego osobie, która potrzebuje natychmiastowego
    udzielenia takiego świadczenia ze względu na zagrożenie zdrowia lub
    życia.
  6. Kierownictwo Futuremed Centrum Medyczne Online może postanowić o
    ograniczeniu Świadczeń Zdrowotnych udzielanych przed Podmiot Leczniczy
    do E – recept i E – zwolnień.

VIII. Miejsce
udzielania świadczeń zdrowotnych

  1. Futuremed Centrum Medyczne Online udziela Świadczeń zdrowotnych
    wyłącznie za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub
    systemów łączności w rozumieniu art. 3 ust. 1 i 2a ustawy o działalności
    leczniczej, co oznacza, iż miejscem udzielania przedmiotowych Świadczeń
    jest miejsce przebywania osób wykonujących zawód medyczny udzielających
    Świadczeń.
  2. Systemy informatyczne Futuremed Centrum Medyczne
    Online służące do rejestracji i zawierania umów o Świadczenia
    zdrowotne realizowane przez Podmiot Leczniczy są dostępne w
    godzinach określonych na stronie internetowej Podmiotu
    Leczniczego.
  3. Futuremed Centrum Medyczne Online udziela Świadczeń
    zdrowotnych w godzinach określonych na stronie internetowej
    Podmiotu Leczniczego, przy czym określenie daty i godziny wykonania
    Świadczenia zdrowotnego na rzecz Pacjenta będzie każdorazowo ustalane
    indywidualnie z Pacjentem.

IX. Organizacja
i zadania poszczególnych jednostek i komórek organizacyjnych

  1. Podmiot Leczniczy organizuje działalność poszczególnych jednostek
    organizacyjnych i osób wchodzących w skład struktury organizacyjnej oraz
    kształtuje warunki współdziałania tych jednostek i osób w celu:
    1. zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania Podmiotu
      Leczniczego,
    2. zapewnienia właściwej dostępności i jakości Świadczeń
      zdrowotnych,
    3. zagwarantowania Pacjentom najbardziej dogodnej formy korzystania
      ze Świadczeń zdrowotnych.
  2. Do obowiązków Lekarzy należy udzielanie Świadczeń zdrowotnych
    Pacjentom:
    1. w ramach posiadanej specjalności,
    2. zgodnie z posiadanymi kompetencjami,
    3. zgodnie z aktualnym stanem wiedzy medycznej,
    4. zgodnie z dostępnymi metodami i środkami zapobiegania,
      rozpoznawania i leczenia chorób,
    5. zgodnie z zasadami etyki zawodowej,
    6. z należytą starannością oraz z poszanowaniem praw
      Pacjenta.
  3. Czynności administracyjne związane z funkcjonowaniem jednostek i
    komórek organizacyjnych mogą być prowadzone są przez personel
    administracyjny Podmiotu Leczniczego.
  4. Wszystkie osoby wchodzące w skład struktury organizacyjnej
    Podmiotu Leczniczego mają obowiązek współdziałać ze sobą w celu
    zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania Podmiotu Leczniczego
    z poszanowaniem obowiązujących przepisów prawa oraz praw
    pacjenta.

X. Sposób
kierowania Podmiotem Leczniczym

  1. Działalnością Podmiotu Leczniczego kieruje kierownictwo Podmiotu
    Leczniczego. Kierownictwem Podmiotu leczniczego jest zarząd spółki
    Futuremed sp. z o. o.
  2. Do zadań kierownictwa Podmiotu Leczniczego (zarządu) należy w
    szczególności:

    1. prowadzenie spraw Podmiotu Leczniczego,
    2. organizowanie i kierowanie pracą jednostek organizacyjnych i
      komórek organizacyjnych Podmiotu Leczniczego,
    3. decydowanie o zakresie świadczeń zdrowotnych oferowanych i
      udzielanych przez Podmiot Leczniczy.
    4. organizowanie i kierowanie pracą personelu Podmiotu
      Leczniczego,
    5. sporządzanie i wdrażanie regulacji wewnętrznych Podmiotu
      Leczniczego, w tym ustalania cennika Świadczeń zdrowotnych, tworzenia i
      zmiany wewnętrznych regulaminów,
    6. reprezentowanie Podmiotu Leczniczego w relacjach z podmiotami
      trzecimi, w tym organami administracji publicznej, sądami, organami
      kontrolującymi,
    7. wykonywanie wszelkich praw i obowiązków nałożonych na Podmiot
      Leczniczy.

XI. Przebieg
procesu udzielania świadczeń zdrowotnych – ogólne
informacje

  1. Świadczenia zdrowotne są udzielane przez Podmiot Leczniczy w
    zakresie określonym w Regulaminie Organizacyjnym z wykorzystaniem
    systemów teleinformatycznych lub systemów
    łączności.
  2. Świadczenia zdrowotne są udzielane przez Lekarzy współpracujących
    z Podmiotem Leczniczym na podstawie umów o współpracę.
  3. Umowy o wykonanie Świadczeń zdrowotnych są zawierane
    elektronicznie, za pośrednictwem strony internetowej Podmiotu
    Leczniczego. Szczegółowe zasady zawierania i realizacji umów o wykonanie
    Świadczeń zdrowotnych określa Regulamin Świadczenia Usług Drogą
    Elektroniczną. Regulamin Świadczenia Usług Drogą Elektroniczną składa
    się na treść zawieranych umów o wykonanie Świadczeń zdrowotnych. Przed
    zawarciem umowy Pacjent jest zobowiązany zaakceptować treść tych
    regulaminów.
  4. Przed przystąpieniem do udzielania Świadczenia zdrowotnego
    Pacjent powinien złożyć oświadczenie o wyrażeniu zgody na udzielenie
    Świadczenia zdrowotnego zgodnie z warunkami określonymi w rozdziale 5
    ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Brak zgody, o
    której mowa powyżej, uniemożliwia Lekarzowi udzielenie świadczenia
    zdrowotnego. Zgoda może być wyrażona ustnie przez takie zachowanie się
    Pacjenta, które w sposób niebudzący wątpliwości wskazuje na wolę
    skorzystania ze Świadczenia zdrowotnego.
  5. W trakcie udzielania Świadczenia zdrowotnego Pacjent ma prawo
    uzyskać wszelkie niezbędne, możliwe na danym etapie leczenia,
    wyjaśnienia dotyczące diagnozy i zaproponowanego leczenia.
  6. Kontakt Lekarza z Pacjentem następuje za pomocą środków
    porozumiewania się na odległość w tym za pomocą: czatu online
    (umożliwiającego prowadzenie synchronicznej komunikacji tekstowej w
    czasie rzeczywistym), połączenia audio, połączenia video. Każdorazowo
    wymagany jest kontakt Lekarza z Pacjentem za pośrednictwem połączenia
    audio (umożliwiającego rozmowę głosową z pacjentem w czasie
    rzeczywistym) lub połączenia video (umożliwiającego rozmowę głosową z
    pacjentem oraz transmisję obrazu w czasie rzeczywistym).
  7. Lekarz uprawniony jest do odstąpienia od kontaktu z Pacjentem za
    pośrednictwem połączenia audio lub połączenia video wyłącznie w wypadku,
    gdy: (i) teleporada dotyczy kontynuacji leczenia w rozumieniu
    obowiązujących przepisów oraz (ii) informacje o stanie zdrowia Pacjenta
    pozyskane przez Lekarza umożliwiają lekarzowi ocenę stanu zdrowia
    pacjenta wymaganą w ramach kontynuacji leczenia.

XII. E – Recepty

  1. Futuremed Centrum Medyczne Online udziela Świadczeń Zdrowotnych
    polegających na wystawianiu E – Recept.
  2. E – Recepty wystawiane są odpłatnie. Zasady odpłatności za
    wystawianie E – Recept określone są w Regulaminie Świadczenia Usług
    Drogą Elektroniczną oraz na stronie internetowej Podmiotu
    Leczniczego.
  3. E – Recepty wystawiane są na zasadach wynikających z bezwzględnie
    obowiązujących przepisów prawa oraz Regulaminu Świadczenia Usług Drogą
    Elektroniczną.
  4. Podmiot leczniczy nie wystawia E – Recept na środki zawierające
    substancje, które zgodnie z przepisami prawa nie mogą być ordynowane w
    ramach badania przeprowadzonego przy użyciu Środków porozumiewania się
    na odległość i wymagają badania pacjenta w warunkach
    stacjonarnych.

XIII. Pobieranie
opłat za świadczenia zdrowotne i wysokość opłat

  1. Podmiot Leczniczy udziela Świadczeń zdrowotnych odpłatnie na
    podstawie umów o wykonanie Świadczenia zdrowotnego zawieranych z
    Pacjentem.
  1. Opłaty za udzielanie Świadczeń zdrowotnych są ustalone zgodnie z
    obowiązującymi cennikiem dostępnym na stronie internetowej Podmiotu
    Leczniczego. W cenniku podane są ceny brutto, wyrażone w walucie
    polskiej.
  2. Opłata za Świadczenie zdrowotne jest pobierana przez Futuremed
    Centrum Medyczne Online przed rozpoczęciem korzystania ze Świadczenia
    zdrowotnego. Umowa o wykonanie Świadczenia zdrowotnego zostaje zawarta z
    chwilą dokonania zapłaty za Świadczenie lub w innym momencie wskazanym w
    Regulaminie Świadczenia Usług Drogą Elektroniczną.
  3. Sposoby dokonywania płatności za Świadczenia zdrowotne określa
    Regulamin Świadczenia Usług Drogą Elektroniczną.
  4. Przed rozpoczęciem korzystania ze Świadczenia zdrowotnego Pacjent
    jest informowany o możliwości rezygnacji ze świadczenia na zasadach
    określonych w Regulaminie Świadczenia Usług Drogą Elektroniczną. W
    przypadku rezygnacji ze Świadczenia Podmiot Leczniczy zwraca Pacjentowi
    uiszczoną przez niego opłatę.
  5. Podmiot Leczniczy zachowuje prawo odmowy udzielenia
    Świadczenia zdrowotnego, w tym wystawienia E – Recepty zgodnie z
    zasadami wynikającymi z obowiązującego prawa, w tym w szczególności,
    jeśli byłoby to niecelowe lub okoliczności wskazują, że Pacjent powinien
    zostać poddany specjalistycznym badaniom w stacjonarnej placówce
    medycznej.
  6. Podmiot Leczniczy zachowuje prawo odmowy udzielenia
    Świadczenia zdrowotnego, w tym wystawienia E – Recepty w przypadkach
    wskazanych w Regulaminie Świadczenia Usług Drogą
    Elektroniczną.

XIV. Warunki
współpracy z innymi podmiotami wykonującymi działalność
leczniczą

  1. Podmiot Leczniczy w celu realizacji swoich zadań może
    współpracować z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą w
    zakresie zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia, pielęgnacji i
    rehabilitacji Pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania
    Świadczeń zdrowotnych.
  2. Podmiot Leczniczy w celu realizacji swoich zadań może
    współpracować z fundacjami lub stowarzyszeniami, których zadaniem jest
    działanie na rzecz zdrowia Pacjentów.
  3. Warunki współpracy z podmiotami, o których mowa w ust. 1 i 2
    powyżej są określane w treści łączących strony umów o
    współpracę.
  4. W trakcie wykonywania Świadczeń zdrowotnych Lekarz może zwrócić
    Pacjentowi uwagę na objawy uzasadniające wizytę w stacjonarnej placówce
    medycznej lub wezwanie niezbędnej pomocy (np. pogotowia ratunkowego).
    Lekarz może zlecić Pacjentowi odbycie przez użytkownika wizyty w
    stacjonarnym zakładzie leczniczym, celem wykonania dodatkowych badań lub
    konsultacji z lekarzem o innej specjalności.
  5. W trakcie udzielania Świadczeń zdrowotnych Lekarz może wystawić
    Pacjentowi elektroniczne skierowanie na badanie lub konsultację u innego
    lekarza specjalisty. W trakcie udzielania Świadczeń zdrowotnych Lekarz
    może ponadto wystawić skierowanie na leczenie szpitalne lub inne niż
    szpitalne, realizowane w warunkach stacjonarnych i całodobowych, jeżeli
    cel leczenia nie może być osiągnięty ambulatoryjnie w ramach Świadczeń
    zdrowotnych oferowanych przez Podmiot Leczniczy.
  6. Podczas dokonywania rejestracji i/lub zawierania umowy Pacjent
    jest informowany, że w przypadku nagłego pogorszenia się samopoczucia,
    stanu zagrożenia zdrowia lub życia Pacjenta, Pacjent powinien udać się
    do najbliższej placówki leczniczej lub wezwać służby ratunkowe,
    kontaktując się z Europejskim Numerem Alarmowym wybierając numer 112
    (nie czekając na realizację Świadczenia zdrowotnego w Podmiocie
    leczniczym).
  7. Lekarze udzielający Świadczeń zdrowotnych w Podmiocie Leczniczym,
    na podstawie ustawy o zawodach lekarza i lekarza dentysty, w razie
    wątpliwości diagnostycznych lub terapeutycznych, w celu wykonania
    Świadczenia mogą z własnej inicjatywy lub na żądanie Pacjenta zasięgnąć
    opinii innego lekarza specjalisty wykonującego Świadczenia w Podmiocie
    Leczniczym. W celu wykonania konsultacji Lekarz może, zgodnie z
    obowiązującymi przepisami udostępnić lekarzowi konsultującemu mu
    dokumentację medyczną Pacjenta.

XV. Pobieranie
opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej

  1. Podmiot Leczniczy prowadzi dokumentację medyczną Pacjenta w
    formie elektronicznej, za pośrednictwem systemów
    elektronicznych.
  2. Podmiot Leczniczy zapewnia należytą ochronę danych medycznych i
    niemedycznych zawartych w dokumentacji medycznej.
  3. Zgodnie z ustawą o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta
    Pacjent posiada prawo dostępu do dokumentacji medycznej dotyczącej jego
    stanu zdrowia oraz udzielonych mu Świadczeń Zdrowotnych.
  4. Podmiot Leczniczy prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentacje
    medyczną w sposób określony w Rozdziale 7 ustawy o prawach pacjenta i
    Rzeczniku Praw Pacjenta.
  5. Podmiot Leczniczy udostępnia dokumentację medyczną Pacjentowi,
    jego przedstawicielowi ustawowemu, opiekunowi lub osobie upoważnionej
    przez Pacjenta do uzyskania dostępu do dokumentacji za życia lub w
    przypadku zgonu Pacjenta.
  6. Dokumentacja jest ponadto udostępniana innym podmiotom i organom
    uprawnionym do tego na podstawie obowiązujących przepisów prawa, o
    których mowa w art. 26 ust. 2 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw
    Pacjenta.
  7. Udostępnienie dokumentacji medycznej następuje niezwłocznie na
    podstawie wniosku osoby uprawnionej, w tym w szczególności:

    1. pisemnego wniosku doręczonego Podmiotowi Leczniczemu osobiście
      lub przesyłką pocztową,
    2. wniosku złożonego drogą e-mailową na adres
      kontakt@receptanacito.pl.
  1. Podmiot Leczniczy udostępnia dokumentację medyczną po dokonaniu
    weryfikacji tożsamości Pacjenta, jego przedstawiciela ustawowego lub
    opiekuna albo po ustaleniu uprawnienia do uzyskania dostępu do
    dokumentacji na innej podstawie prawnej.
  1. Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
    1. do wglądu,
    2. przez sporządzenie jej wyciągu, odpisu, kopii lub
      wydruku;
    3. przez wydanie oryginału za potwierdzeniem odbioru i z
      zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, na żądanie organów władzy
      publicznej albo sądów powszechnych, a także w przypadku gdy zwłoka w
      wydaniu dokumentacji mogłaby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia
      Pacjenta;
    4. za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej;
    5. na informatycznym nośniku danych.
  1. Udostępnienie dokumentacji następuje w sposób zapewniający
    zachowanie ochrony danych osobowych.
  2. Podmiot Leczniczy prowadzi wykaz dotyczący udostępnienia
    dokumentacji medycznej.
  3. Podmiot Leczniczy pobiera opłatę za udostępnienie dokumentacji
    medycznej. Podmiot leczniczy pobiera opłaty za udostępnienie
    dokumentacji medycznej w maksymalnej wysokości ustalonej każdorazowo
    w sposób określony w art. 28 ust. 4 ustawy o prawach pacjenta i
    Rzeczniku Praw Pacjenta.
  4. Opłata pobierana jest za udostępnienie dokumentacji
    medycznej:

    1. poprzez sporządzenie jej wyciągu, odpisu, kopii lub
      wydruku,
    2. na informatycznym nośniku danych.
  5. Opłaty, o której mowa w ust. 12 powyżej, nie pobiera się w
    przypadku udostępnienia dokumentacji medycznej (1) Pacjentowi, jego
    przedstawicielowi ustawowemu lub opiekunowi po raz pierwszy w żądanym
    zakresie i w sposób, o którym mowa w ust. 13 powyżej; (2) w związku z
    postępowaniem w sprawie przyznania świadczenia kompensacyjnego
    prowadzonym przez Rzecznika Praw Pacjenta; (3) w przypadku udostępnienia
    dokumentacji medycznej Agencji Oceny Technologii Medycznych i
    Taryfikacji oraz Agencji Badań Medycznych.
  6. Po śmierci Pacjenta dokumentacja medyczna udostępniana jest
    przedstawicielowi ustawowemu Pacjenta lub innej osobie upoważnionej
    przez Pacjenta za życia. Dokumentacja medyczna może zostać ponadto
    udostępniana osobom bliskim Pacjenta, chyba że udostępnieniu sprzeciwi
    się inna osoba bliska lub sprzeciwił się temu Pacjent za życia.

XVI. Reklamacje

  1. Pacjentowi przysługuje prawo do zgłoszenia Reklamacji dotyczącej
    udzielanych Świadczeń zdrowotnych.
  2. Zasady zgłaszania reklamacji oraz ich rozpatrywania przez Podmiot
    Leczniczy określa Regulamin Świadczenia Usług Drogą
    Elektroniczną.

XVII. Postanowienia końcowe

  1. Postanowienia Regulaminu Organizacyjnego obowiązują wszystkie
    osoby współpracujące z Podmiotem Leczniczym na podstawie umów
    cywilnoprawnych oraz pracowników Podmiotu Leczniczego, należących do
    struktury organizacyjnej Podmiotu Leczniczego. Każda z tych osób ma
    obowiązek zapoznać się z Regulaminem i stosować do jego
    postanowień.
  2. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie Organizacyjnym stosuje
    się przepisy prawa obowiązującego na terytorium Polski.
  3. Żadne z postanowień Regulaminu Organizacyjnego nie ogranicza
    uprawnień Pacjenta, jakie przysługują mu na podstawie przepisów
    obowiązującego prawa na terytorium Polski. W przypadku stwierdzenia
    istnienia postanowienia o takim charakterze, zastosowanie znajdują
    przepisy obowiązującego prawa.
  4. Aktualny Regulamin Organizacyjny jest nieodpłatnie udostępniany
    na stronie internetowej Podmiotu Leczniczego, w sposób, który umożliwia
    pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści.
  5. Regulamin wchodzi w życie z dniem 28 października 2025
    roku.
Zaufana Recepta Logo

Bądź na bieżąco z naszymi poradami zdrowotnymi!

Podmiot leczniczy wpisany do Rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą pod numerem: 000000273793