REGULAMIN ORGANIZACYJNY
PODMIOTU LECZNICZEGO
FUTUREMED CENTRUM MEDYCZNE ONLINE
www.receptanacito.pl
Warszawa, październik 2025 rok
Niniejszy regulamin określa sposoby i warunki udzielania świadczeń
zdrowotnych przez Futuremed Centrum Medyczne Online –
podmiot wykonujący działalność leczniczą w myśl przepisów ustawy z dnia
z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej.
Spis treści
- Oznaczenie podmiotu leczniczego
- Podstawy prawne działania Podmiotu Leczniczego
- Zakres Regulaminu Organizacyjnego
- Słownik pojęć
- Cele i zadania Podmiotu Leczniczego
- Struktura organizacyjna Podmiotu Leczniczego
- Rodzaj działalności leczniczej, zakres udzielanych świadczeń
zdrowotnych przez Podmiot Leczniczy - Miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych
- Organizacja i zadania poszczególnych jednostek i komórek
organizacyjnych oraz sposób kierowania podmiotem leczniczym - Sposób kierowania Podmiotem Leczniczym
- Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych – ogólne
informacje - Przebieg procesu udzielania Świadczeń zdrowotnych – Świadczenia
za pośrednictwem Środków porozumiewania na odległość - Zdalne wystawienie e-Recept
- Pobieranie opłat za świadczenia zdrowotne i wysokość opłat
- Warunki współpracy z innymi podmiotami wykonującymi działalność
leczniczą - Pobieranie opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej
- Reklamacje
- Postanowienia końcowe
I. Oznaczenie podmiotu
leczniczego
- Niniejszy Regulamin Organizacyjny został ustanowiony dla podmiotu
leczniczego działającego pod firmą: Futuremed sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, Al. „Solidarności” 117, lok. 207, 00 –
140 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców – Krajowego Rejestru
Sądowego pod numerem KRS: 0001086342, NIP: 5252991458, REGON: 527690979,
adres e-mail: kontakt@receptanacito.pl, nr telefonu: 455400618. zwanym dalej również „Futuremed Centrum Medyczne
Online” lub „Podmiotem Leczniczym„.
- Podmiot leczniczy jest przedsiębiorcą w rozumieniu przepisów
ustawy z dnia 6 marca 2018 roku Prawo przedsiębiorców. - Pomiot leczniczy jest wpisany do Rejestru Podmiotów Wykonujących
Działalność Leczniczą prowadzonego przez Wojewodę
Mazowieckiego. - Podmiot leczniczy posiada zakład leczniczy – Futuremed
Centrum Medyczne Online.
II. Podstawy
prawne działania Podmiotu Leczniczego
Futuremed Centrum Medyczne Online działa na podstawie:
- powszechnie obowiązujących przepisów prawa w tym w
szczególności:- ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej –
zwana dalej „ustawą o działalności
leczniczej”; - ustawy z dnia 5 grudnia 1996 roku o zawodach lekarza i lekarz
dentysty; - ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 roku o świadczeniach opieki
zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych; - ustawy z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i
Rzeczniku Praw Pacjenta, zwanej dalej „ustawą o prawach pacjenta
i Rzeczniku Praw Pacjenta”; - ustawy z dnia 15 września 2000 roku Kodeks spółek
handlowych; - rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6 kwietnia 2020 roku, w
sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu
jej przetwarzania, zwanego dalej „Rozporządzeniem w sprawie
dokumentacji medycznej”;
- ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej –
- wpisu do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą
prowadzonego przez Wojewodę Dolnośląskiego; - niniejszego Regulaminu Organizacyjnego (dalej zwanego
„Regulaminem Organizacyjnym”).
III. Zakres Regulaminu
Organizacyjnego
- Regulamin Organizacyjny stanowi realizację obowiązku wynikającego
z art. 24 ustawy o działalności leczniczej. - Regulamin Organizacyjny określa w szczególności:
- nazwę Podmiotu Leczniczego,
- cele i zadania Podmiotu Leczniczego,
- strukturę organizacyjną zakładu leczniczego,
- rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych Świadczeń
zdrowotnych przez Podmiot Leczniczy, - miejsce udzielania Świadczeń zdrowotnych,
- organizację i przebieg procesu udzielania Świadczeń zdrowotnych,
z zapewnieniem właściwej dostępności i jakości tych świadczeń, - zasady pobierania i wysokość opłat za Świadczenia
zdrowotne, - organizację i zadania poszczególnych jednostek i komórek
organizacyjnych oraz warunki współdziałania tych jednostek lub komórek
dla zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania Podmiotu
Leczniczego, - sposób kierowania Podmiotem Leczniczym,
- warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi
działalność leczniczą, - zasady pobierania i wysokość opłat za udostępnienie dokumentacji
medycznej, - organizację procesu udzielania odpłatnych Świadczeń
zdrowotnych, - wysokość opłat za Świadczenia zdrowotne,
IV. Słownik pojęć
- Użyte w Regulaminie Organizacyjnym definicje oznaczają:
- Świadczenie zdrowotne – działanie służące
zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu lub poprawie zdrowia oraz inne
działania medyczne wynikające z procesu leczenia lub odrębnych przepisów
prawa regulujących zasady wykonywania tych działań, realizowane w trybie
ambulatoryjnym; - Osoba wykonująca zawód medyczny – osoba
uprawniona na podstawie odrębnych przepisów do udzielania świadczeń
zdrowotnych oraz osoba legitymująca się nabyciem fachowych kwalifikacji
do udzielania świadczeń zdrowotnych w określonym zakresie lub w
określonej dziedzinie medycyny; - Lekarz – osoba wykonująca zawód medyczny
posiadająca potwierdzone odpowiednimi dokumentami prawo do wykonywania
zawodu lekarza w rozumieniu ustawy z dnia 5 grudnia 1996 roku o zawodach
lekarza i lekarza dentysty oraz posiadająca specjalizację w zakresie
stanowiącym przedmiot działalności Podmiotu Leczniczego, udzielająca
świadczeń zdrowotnych – stacjonarnie albo za pośrednictwem
systemów teleinformatycznych lub systemów łączności w rozumieniu
art. 3 ust. 1 i 2a ustawy o działalności leczniczej; - Pacjent – osoba zwracająca się o udzielenie
świadczeń zdrowotnych lub korzystająca ze świadczeń zdrowotnych
udzielanych przez podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych lub osobę
wykonującą zawód medyczny, zgodnie z ustawą o prawach pacjenta i
Rzeczniku Praw Pacjenta; - Promocja zdrowia – działania umożliwiające
poszczególnym osobom i społeczności zwiększenie kontroli nad czynnikami
warunkującymi stan zdrowia i przez to jego poprawę, promowanie zdrowego
stylu życia oraz środowiskowych i indywidualnych czynników sprzyjających
zdrowiu, zgodnie z ustawą o działalności leczniczej; - Środki porozumiewania na odległość – systemy
teleinformatyczne lub systemy łączności w rozumieniu art. 3 ust. 1
i 2a ustawy o działalności leczniczej; - Regulamin Świadczenia Usług Drogą Elektroniczną
– obowiązujący w Podmiocie Leczniczym regulamin świadczenia usług drogą
elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o
świadczeniu usług drogą elektroniczną, dostępny na stronie
www.receptanacito.pl. - Strona internetowa Podmiotu Leczniczego – strona
internetowa prowadzona pod adresem
www.receptanacito.pl. - E – Recepta – recepta
wystawiana i podpisywana w systemie elektronicznym przez Lekarza lub
inną osobę do tego uprawnioną, zgodnie z obowiązującymi
przepisami. - E – Zwolnienie – zwolnienie wydane w postaci
elektronicznej na zasadach określonych w obowiązujących
przepisach.
- Definicje w liczbie pojedynczej mają takie samo znaczenie w
przypadku ich użycia w liczbie mnogiej, o ile co innego nie wynika z
kontekstu.
V. Cele i zadania
Podmiotu Leczniczego
- Celem Podmiotu Leczniczego jest podejmowanie działań na
rzecz ochrony i poprawy zdrowia ludności, poprzez organizowanie i
prowadzenie działalności leczniczej i profilaktycznej, stałe podnoszenie
poziomu wykonywanych Świadczeń oraz propagowanie zachowań
prozdrowotnych. - Celem Podmiotu Leczniczego jest organizowanie i udzielanie
ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych na odległość, tj. za pośrednictwem
systemów teleinformatycznych lub systemów łączności w rozumieniu art. 3
ust. 1 i 2a ustawy o działalności leczniczej. - Podmiot Leczniczy udziela Świadczeń zdrowotnych:
- odpłatnie,
- nieodpłatnie – zgodnie z obowiązującymi przepisami, w razie
konieczności udzielenia świadczenia zdrowotnego osobie, która potrzebuje
natychmiastowego udzielenia takiego świadczenia ze względu na zagrożenie
zdrowia lub życia.
- Do zadań Podmiotu Leczniczego należy:
- udzielanie indywidualnych porad i konsultacji za
pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności w
rozumieniu art. 3 ust. 1 i 2a ustawy o działalności leczniczej w
zakresie dziedzin medycznych wskazanych w pkt VII Regulaminu
Organizacyjnego przez Lekarzy współpracujących z Podmiotem
Leczniczym, w tym wystawienia e – recept, - orzekanie i opiniowanie o stanie zdrowia, w tym o czasowej
niezdolności do pracy za pośrednictwem systemów
teleinformatycznych lub systemów łączności w rozumieniu art. 3 ust. 1 i
2a ustawy o działalności leczniczej; - zapewnienie wysokiej jakości wykonywanych Świadczeń zdrowotnych z
wykorzystaniem nowoczesnych, efektywnych i uznanych metod
leczniczych; - stałe i systematyczne podnoszenie wiedzy i umiejętności
zawodowych, przestrzeganie etyki zawodowej; - współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność
leczniczą; - Promocja zdrowia.
VI. Struktura
organizacyjna Podmiotu Leczniczego
- Podmiot Leczniczy posiada zakład leczniczy pod nazwą
Futuremed Centrum Medyczne Online, Al. „Solidarności”
117, lok. 207, 00 – 140 Warszawa. - W zakładzie leczniczym działa jednostka organizacyjna: Futuremed
Centrum Medyczne Online. - W jednostce organizacyjnej działają komórki
organizacyjne:
- Poradnia Chorób Wewnętrznych
(Telemedycyna), - Poradnia Zdrowia Psychicznego
(Telemedycyna).
- W Podmiocie Leczniczym funkcjonują następujące
stanowiska:
- kierownictwo,
- lekarze,
- personel administracyjny.
VII. Rodzaj
działalności leczniczej, zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych przez
Podmiot Leczniczy
- Podmiot Leczniczy prowadzi działalność leczniczą polegającą na
udzielaniu ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych na odległość, tj.
za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności w
rozumieniu art. 3 ust. 1 i 2a ustawy o działalności
leczniczej. - Podmiot Leczniczy udziela Świadczeń zdrowotnych polegających
na: - zapewnianiu ambulatoryjnej, specjalistycznej opieki zdrowotnej
na odległość, tj. za pośrednictwem systemów teleinformatycznych
lub systemów łączności w rozumieniu art. 3 ust. 1 i 2a ustawy o
działalności leczniczej w dziedzinie: - chorób wewnętrznych (kod resortowy dziedziny
medycyny – 07), - zdrowia psychicznego (kod resortowy dziedziny
medycyny – 30) - udzielaniu indywidualnych konsultacji lekarskich w dziedzinie
chorób wewnętrznych oraz zdrowia psychicznego za pośrednictwem
systemów teleinformatycznych lub systemów łączności w rozumieniu art. 3
ust. 1 i 2a ustawy o działalności leczniczej, - wykonywaniu badań lekarskich na odległość przy wykorzystaniu
systemów teleinformatycznych lub systemów łączności w rozumieniu
art. 3 ust. 1 i 2a ustawy o działalności leczniczej, - wydawaniu opinii lekarskich za pośrednictwem systemów
teleinformatycznych lub systemów łączności w rozumieniu art. 3 ust. 1 i
2a ustawy o działalności leczniczej. - Szczegółowy zakres udzielanych Świadczeń zdrowotnych jest
dostępny na stronie internetowej Podmiotu Leczniczego. Informacje o
zakresie udzielanych Świadczeń zdrowotnych mogą znajdować się ponadto na
stronach internetowych podmiotów partnerskich, współpracujących z
Podmiotem Leczniczym, poprzez udostępnianie funkcjonalności swoich
serwisów internetowych w celu rejestracji i/lub zawierania umów o
Świadczenie zdrowotne realizowane przez Podmiot Leczniczy (dalej jako
„Podmioty partnerskie”). - Futuremed Centrum Medyczne Online nie udziela ambulatoryjnych
Świadczeń zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych. - Futuremed Centrum Medyczne Online nie może odmówić udzielenia
świadczenia zdrowotnego osobie, która potrzebuje natychmiastowego
udzielenia takiego świadczenia ze względu na zagrożenie zdrowia lub
życia. - Kierownictwo Futuremed Centrum Medyczne Online może postanowić o
ograniczeniu Świadczeń Zdrowotnych udzielanych przed Podmiot Leczniczy
do E – recept i E – zwolnień.
VIII. Miejsce
udzielania świadczeń zdrowotnych
- Futuremed Centrum Medyczne Online udziela Świadczeń zdrowotnych
wyłącznie za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub
systemów łączności w rozumieniu art. 3 ust. 1 i 2a ustawy o działalności
leczniczej, co oznacza, iż miejscem udzielania przedmiotowych Świadczeń
jest miejsce przebywania osób wykonujących zawód medyczny udzielających
Świadczeń. - Systemy informatyczne Futuremed Centrum Medyczne
Online służące do rejestracji i zawierania umów o Świadczenia
zdrowotne realizowane przez Podmiot Leczniczy są dostępne w
godzinach określonych na stronie internetowej Podmiotu
Leczniczego. - Futuremed Centrum Medyczne Online udziela Świadczeń
zdrowotnych w godzinach określonych na stronie internetowej
Podmiotu Leczniczego, przy czym określenie daty i godziny wykonania
Świadczenia zdrowotnego na rzecz Pacjenta będzie każdorazowo ustalane
indywidualnie z Pacjentem.
IX. Organizacja
i zadania poszczególnych jednostek i komórek organizacyjnych
- Podmiot Leczniczy organizuje działalność poszczególnych jednostek
organizacyjnych i osób wchodzących w skład struktury organizacyjnej oraz
kształtuje warunki współdziałania tych jednostek i osób w celu: - zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania Podmiotu
Leczniczego, - zapewnienia właściwej dostępności i jakości Świadczeń
zdrowotnych, - zagwarantowania Pacjentom najbardziej dogodnej formy korzystania
ze Świadczeń zdrowotnych. - Do obowiązków Lekarzy należy udzielanie Świadczeń zdrowotnych
Pacjentom: - w ramach posiadanej specjalności,
- zgodnie z posiadanymi kompetencjami,
- zgodnie z aktualnym stanem wiedzy medycznej,
- zgodnie z dostępnymi metodami i środkami zapobiegania,
rozpoznawania i leczenia chorób, - zgodnie z zasadami etyki zawodowej,
- z należytą starannością oraz z poszanowaniem praw
Pacjenta. - Czynności administracyjne związane z funkcjonowaniem jednostek i
komórek organizacyjnych mogą być prowadzone są przez personel
administracyjny Podmiotu Leczniczego. - Wszystkie osoby wchodzące w skład struktury organizacyjnej
Podmiotu Leczniczego mają obowiązek współdziałać ze sobą w celu
zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania Podmiotu Leczniczego
z poszanowaniem obowiązujących przepisów prawa oraz praw
pacjenta.
X. Sposób
kierowania Podmiotem Leczniczym
- Działalnością Podmiotu Leczniczego kieruje kierownictwo Podmiotu
Leczniczego. Kierownictwem Podmiotu leczniczego jest zarząd spółki
Futuremed sp. z o. o. - Do zadań kierownictwa Podmiotu Leczniczego (zarządu) należy w
szczególności:- prowadzenie spraw Podmiotu Leczniczego,
- organizowanie i kierowanie pracą jednostek organizacyjnych i
komórek organizacyjnych Podmiotu Leczniczego, - decydowanie o zakresie świadczeń zdrowotnych oferowanych i
udzielanych przez Podmiot Leczniczy. - organizowanie i kierowanie pracą personelu Podmiotu
Leczniczego, - sporządzanie i wdrażanie regulacji wewnętrznych Podmiotu
Leczniczego, w tym ustalania cennika Świadczeń zdrowotnych, tworzenia i
zmiany wewnętrznych regulaminów, - reprezentowanie Podmiotu Leczniczego w relacjach z podmiotami
trzecimi, w tym organami administracji publicznej, sądami, organami
kontrolującymi, - wykonywanie wszelkich praw i obowiązków nałożonych na Podmiot
Leczniczy.
XI. Przebieg
procesu udzielania świadczeń zdrowotnych – ogólne
informacje
- Świadczenia zdrowotne są udzielane przez Podmiot Leczniczy w
zakresie określonym w Regulaminie Organizacyjnym z wykorzystaniem
systemów teleinformatycznych lub systemów
łączności. - Świadczenia zdrowotne są udzielane przez Lekarzy współpracujących
z Podmiotem Leczniczym na podstawie umów o współpracę. - Umowy o wykonanie Świadczeń zdrowotnych są zawierane
elektronicznie, za pośrednictwem strony internetowej Podmiotu
Leczniczego. Szczegółowe zasady zawierania i realizacji umów o wykonanie
Świadczeń zdrowotnych określa Regulamin Świadczenia Usług Drogą
Elektroniczną. Regulamin Świadczenia Usług Drogą Elektroniczną składa
się na treść zawieranych umów o wykonanie Świadczeń zdrowotnych. Przed
zawarciem umowy Pacjent jest zobowiązany zaakceptować treść tych
regulaminów. - Przed przystąpieniem do udzielania Świadczenia zdrowotnego
Pacjent powinien złożyć oświadczenie o wyrażeniu zgody na udzielenie
Świadczenia zdrowotnego zgodnie z warunkami określonymi w rozdziale 5
ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Brak zgody, o
której mowa powyżej, uniemożliwia Lekarzowi udzielenie świadczenia
zdrowotnego. Zgoda może być wyrażona ustnie przez takie zachowanie się
Pacjenta, które w sposób niebudzący wątpliwości wskazuje na wolę
skorzystania ze Świadczenia zdrowotnego. - W trakcie udzielania Świadczenia zdrowotnego Pacjent ma prawo
uzyskać wszelkie niezbędne, możliwe na danym etapie leczenia,
wyjaśnienia dotyczące diagnozy i zaproponowanego leczenia. - Kontakt Lekarza z Pacjentem następuje za pomocą środków
porozumiewania się na odległość w tym za pomocą: czatu online
(umożliwiającego prowadzenie synchronicznej komunikacji tekstowej w
czasie rzeczywistym), połączenia audio, połączenia video. Każdorazowo
wymagany jest kontakt Lekarza z Pacjentem za pośrednictwem połączenia
audio (umożliwiającego rozmowę głosową z pacjentem w czasie
rzeczywistym) lub połączenia video (umożliwiającego rozmowę głosową z
pacjentem oraz transmisję obrazu w czasie rzeczywistym). - Lekarz uprawniony jest do odstąpienia od kontaktu z Pacjentem za
pośrednictwem połączenia audio lub połączenia video wyłącznie w wypadku,
gdy: (i) teleporada dotyczy kontynuacji leczenia w rozumieniu
obowiązujących przepisów oraz (ii) informacje o stanie zdrowia Pacjenta
pozyskane przez Lekarza umożliwiają lekarzowi ocenę stanu zdrowia
pacjenta wymaganą w ramach kontynuacji leczenia.
XII. E – Recepty
- Futuremed Centrum Medyczne Online udziela Świadczeń Zdrowotnych
polegających na wystawianiu E – Recept. - E – Recepty wystawiane są odpłatnie. Zasady odpłatności za
wystawianie E – Recept określone są w Regulaminie Świadczenia Usług
Drogą Elektroniczną oraz na stronie internetowej Podmiotu
Leczniczego. - E – Recepty wystawiane są na zasadach wynikających z bezwzględnie
obowiązujących przepisów prawa oraz Regulaminu Świadczenia Usług Drogą
Elektroniczną. - Podmiot leczniczy nie wystawia E – Recept na środki zawierające
substancje, które zgodnie z przepisami prawa nie mogą być ordynowane w
ramach badania przeprowadzonego przy użyciu Środków porozumiewania się
na odległość i wymagają badania pacjenta w warunkach
stacjonarnych.
XIII. Pobieranie
opłat za świadczenia zdrowotne i wysokość opłat
- Podmiot Leczniczy udziela Świadczeń zdrowotnych odpłatnie na
podstawie umów o wykonanie Świadczenia zdrowotnego zawieranych z
Pacjentem.
- Opłaty za udzielanie Świadczeń zdrowotnych są ustalone zgodnie z
obowiązującymi cennikiem dostępnym na stronie internetowej Podmiotu
Leczniczego. W cenniku podane są ceny brutto, wyrażone w walucie
polskiej. - Opłata za Świadczenie zdrowotne jest pobierana przez Futuremed
Centrum Medyczne Online przed rozpoczęciem korzystania ze Świadczenia
zdrowotnego. Umowa o wykonanie Świadczenia zdrowotnego zostaje zawarta z
chwilą dokonania zapłaty za Świadczenie lub w innym momencie wskazanym w
Regulaminie Świadczenia Usług Drogą Elektroniczną. - Sposoby dokonywania płatności za Świadczenia zdrowotne określa
Regulamin Świadczenia Usług Drogą Elektroniczną. - Przed rozpoczęciem korzystania ze Świadczenia zdrowotnego Pacjent
jest informowany o możliwości rezygnacji ze świadczenia na zasadach
określonych w Regulaminie Świadczenia Usług Drogą Elektroniczną. W
przypadku rezygnacji ze Świadczenia Podmiot Leczniczy zwraca Pacjentowi
uiszczoną przez niego opłatę. - Podmiot Leczniczy zachowuje prawo odmowy udzielenia
Świadczenia zdrowotnego, w tym wystawienia E – Recepty zgodnie z
zasadami wynikającymi z obowiązującego prawa, w tym w szczególności,
jeśli byłoby to niecelowe lub okoliczności wskazują, że Pacjent powinien
zostać poddany specjalistycznym badaniom w stacjonarnej placówce
medycznej. - Podmiot Leczniczy zachowuje prawo odmowy udzielenia
Świadczenia zdrowotnego, w tym wystawienia E – Recepty w przypadkach
wskazanych w Regulaminie Świadczenia Usług Drogą
Elektroniczną.
XIV. Warunki
współpracy z innymi podmiotami wykonującymi działalność
leczniczą
- Podmiot Leczniczy w celu realizacji swoich zadań może
współpracować z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą w
zakresie zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia, pielęgnacji i
rehabilitacji Pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania
Świadczeń zdrowotnych. - Podmiot Leczniczy w celu realizacji swoich zadań może
współpracować z fundacjami lub stowarzyszeniami, których zadaniem jest
działanie na rzecz zdrowia Pacjentów. - Warunki współpracy z podmiotami, o których mowa w ust. 1 i 2
powyżej są określane w treści łączących strony umów o
współpracę. - W trakcie wykonywania Świadczeń zdrowotnych Lekarz może zwrócić
Pacjentowi uwagę na objawy uzasadniające wizytę w stacjonarnej placówce
medycznej lub wezwanie niezbędnej pomocy (np. pogotowia ratunkowego).
Lekarz może zlecić Pacjentowi odbycie przez użytkownika wizyty w
stacjonarnym zakładzie leczniczym, celem wykonania dodatkowych badań lub
konsultacji z lekarzem o innej specjalności. - W trakcie udzielania Świadczeń zdrowotnych Lekarz może wystawić
Pacjentowi elektroniczne skierowanie na badanie lub konsultację u innego
lekarza specjalisty. W trakcie udzielania Świadczeń zdrowotnych Lekarz
może ponadto wystawić skierowanie na leczenie szpitalne lub inne niż
szpitalne, realizowane w warunkach stacjonarnych i całodobowych, jeżeli
cel leczenia nie może być osiągnięty ambulatoryjnie w ramach Świadczeń
zdrowotnych oferowanych przez Podmiot Leczniczy. - Podczas dokonywania rejestracji i/lub zawierania umowy Pacjent
jest informowany, że w przypadku nagłego pogorszenia się samopoczucia,
stanu zagrożenia zdrowia lub życia Pacjenta, Pacjent powinien udać się
do najbliższej placówki leczniczej lub wezwać służby ratunkowe,
kontaktując się z Europejskim Numerem Alarmowym wybierając numer 112
(nie czekając na realizację Świadczenia zdrowotnego w Podmiocie
leczniczym). - Lekarze udzielający Świadczeń zdrowotnych w Podmiocie Leczniczym,
na podstawie ustawy o zawodach lekarza i lekarza dentysty, w razie
wątpliwości diagnostycznych lub terapeutycznych, w celu wykonania
Świadczenia mogą z własnej inicjatywy lub na żądanie Pacjenta zasięgnąć
opinii innego lekarza specjalisty wykonującego Świadczenia w Podmiocie
Leczniczym. W celu wykonania konsultacji Lekarz może, zgodnie z
obowiązującymi przepisami udostępnić lekarzowi konsultującemu mu
dokumentację medyczną Pacjenta.
XV. Pobieranie
opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej
- Podmiot Leczniczy prowadzi dokumentację medyczną Pacjenta w
formie elektronicznej, za pośrednictwem systemów
elektronicznych. - Podmiot Leczniczy zapewnia należytą ochronę danych medycznych i
niemedycznych zawartych w dokumentacji medycznej. - Zgodnie z ustawą o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta
Pacjent posiada prawo dostępu do dokumentacji medycznej dotyczącej jego
stanu zdrowia oraz udzielonych mu Świadczeń Zdrowotnych. - Podmiot Leczniczy prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentacje
medyczną w sposób określony w Rozdziale 7 ustawy o prawach pacjenta i
Rzeczniku Praw Pacjenta. - Podmiot Leczniczy udostępnia dokumentację medyczną Pacjentowi,
jego przedstawicielowi ustawowemu, opiekunowi lub osobie upoważnionej
przez Pacjenta do uzyskania dostępu do dokumentacji za życia lub w
przypadku zgonu Pacjenta. - Dokumentacja jest ponadto udostępniana innym podmiotom i organom
uprawnionym do tego na podstawie obowiązujących przepisów prawa, o
których mowa w art. 26 ust. 2 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw
Pacjenta. - Udostępnienie dokumentacji medycznej następuje niezwłocznie na
podstawie wniosku osoby uprawnionej, w tym w szczególności:- pisemnego wniosku doręczonego Podmiotowi Leczniczemu osobiście
lub przesyłką pocztową, - wniosku złożonego drogą e-mailową na adres
kontakt@receptanacito.pl.
- pisemnego wniosku doręczonego Podmiotowi Leczniczemu osobiście
- Podmiot Leczniczy udostępnia dokumentację medyczną po dokonaniu
weryfikacji tożsamości Pacjenta, jego przedstawiciela ustawowego lub
opiekuna albo po ustaleniu uprawnienia do uzyskania dostępu do
dokumentacji na innej podstawie prawnej.
- Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
- do wglądu,
- przez sporządzenie jej wyciągu, odpisu, kopii lub
wydruku; - przez wydanie oryginału za potwierdzeniem odbioru i z
zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, na żądanie organów władzy
publicznej albo sądów powszechnych, a także w przypadku gdy zwłoka w
wydaniu dokumentacji mogłaby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia
Pacjenta; - za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej;
- na informatycznym nośniku danych.
- Udostępnienie dokumentacji następuje w sposób zapewniający
zachowanie ochrony danych osobowych. - Podmiot Leczniczy prowadzi wykaz dotyczący udostępnienia
dokumentacji medycznej. - Podmiot Leczniczy pobiera opłatę za udostępnienie dokumentacji
medycznej. Podmiot leczniczy pobiera opłaty za udostępnienie
dokumentacji medycznej w maksymalnej wysokości ustalonej każdorazowo
w sposób określony w art. 28 ust. 4 ustawy o prawach pacjenta i
Rzeczniku Praw Pacjenta. - Opłata pobierana jest za udostępnienie dokumentacji
medycznej:- poprzez sporządzenie jej wyciągu, odpisu, kopii lub
wydruku, - na informatycznym nośniku danych.
- poprzez sporządzenie jej wyciągu, odpisu, kopii lub
- Opłaty, o której mowa w ust. 12 powyżej, nie pobiera się w
przypadku udostępnienia dokumentacji medycznej (1) Pacjentowi, jego
przedstawicielowi ustawowemu lub opiekunowi po raz pierwszy w żądanym
zakresie i w sposób, o którym mowa w ust. 13 powyżej; (2) w związku z
postępowaniem w sprawie przyznania świadczenia kompensacyjnego
prowadzonym przez Rzecznika Praw Pacjenta; (3) w przypadku udostępnienia
dokumentacji medycznej Agencji Oceny Technologii Medycznych i
Taryfikacji oraz Agencji Badań Medycznych. - Po śmierci Pacjenta dokumentacja medyczna udostępniana jest
przedstawicielowi ustawowemu Pacjenta lub innej osobie upoważnionej
przez Pacjenta za życia. Dokumentacja medyczna może zostać ponadto
udostępniana osobom bliskim Pacjenta, chyba że udostępnieniu sprzeciwi
się inna osoba bliska lub sprzeciwił się temu Pacjent za życia.
XVI. Reklamacje
- Pacjentowi przysługuje prawo do zgłoszenia Reklamacji dotyczącej
udzielanych Świadczeń zdrowotnych. - Zasady zgłaszania reklamacji oraz ich rozpatrywania przez Podmiot
Leczniczy określa Regulamin Świadczenia Usług Drogą
Elektroniczną.
XVII. Postanowienia końcowe
- Postanowienia Regulaminu Organizacyjnego obowiązują wszystkie
osoby współpracujące z Podmiotem Leczniczym na podstawie umów
cywilnoprawnych oraz pracowników Podmiotu Leczniczego, należących do
struktury organizacyjnej Podmiotu Leczniczego. Każda z tych osób ma
obowiązek zapoznać się z Regulaminem i stosować do jego
postanowień. - W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie Organizacyjnym stosuje
się przepisy prawa obowiązującego na terytorium Polski. - Żadne z postanowień Regulaminu Organizacyjnego nie ogranicza
uprawnień Pacjenta, jakie przysługują mu na podstawie przepisów
obowiązującego prawa na terytorium Polski. W przypadku stwierdzenia
istnienia postanowienia o takim charakterze, zastosowanie znajdują
przepisy obowiązującego prawa. - Aktualny Regulamin Organizacyjny jest nieodpłatnie udostępniany
na stronie internetowej Podmiotu Leczniczego, w sposób, który umożliwia
pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści. - Regulamin wchodzi w życie z dniem 28 października 2025
roku.